Olav Thon Gruppen fokuserer på teknologi og IT-løsninger, og har tatt i bruk automatiserte prosesser for enkelte av sine forretningsområder.
De tre avdelingene: Husleie, Kundeservice og IKT er avdelinger hos Olav Thon Gruppen som har jobbet tett med RPA. Til nå har ca. 10 robotprosesser blitt satt i produksjon. Noen av prosessene som har blitt automatisert gjør følgende:
- Registrering av leiekontrakter
- Oppfølging av fordringer
- Registrering av hotellavtaler for bedriftskunder
Innføringen av RPA-roboter har hatt flere positive effekter. Robotene tar unna store mengder med repetitivt arbeid og gjør samtidig denne jobben raskere enn manuelle prosesser. I flere tilfeller har dette også forbedret datakvaliteten internt og redusert responstiden ut mot kunden.
– Vi er godt fornøyd med valget av innføring av RPA og vi har et godt samarbeid med vår leverandør og samarbeidspartner, Ludico. De satte seg raskt inn i prosessene våre og utfordret oss for å oppnå gode leveranser og resultater, sier virksomhetsarkitekt i Olav Thon Gruppen, Rune Bakken.