KOGNITIVT INNSIKT
Dette området innen Kunstig Intelligens benytter seg av maskinlæringsalgoritmer og store datasett for å identifisere mønstre og deretter tolke hva mønstrene indikerer. Bruksområdet til Kognitiv Initiativ er mange, deriblant automatiserte beslutninger, predikasjon av utfall og automatisk klassifisering.
Hvordan skiller Kognitiv innsikt seg fra de mer tradisjonelle data analyse teknikkene? Svaret er at Kunstig Intelligens benytter seg av større mengder data som inneholder flere detaljer. Jo mer data som går gjennom algoritmen, desto bedre presterer algoritmen. Resultatet er da en mer presis analyse.
Denne formen for Kunstig Intelligent kan i praksis kun utføres av datamaskiner. Virksomheter som benytter seg av Kognitiv innsikt vil fort oppnå gevinster mer bedre analyser samtidig som de vil kunne skape flere arbeidsplasser.
KOGNITIVT ENGASJEMENT
Kunstig Intelligens prosjekter som tar i bruk Kognitiv Engasjement benytter seg av teknologier som intelligente agenter, maskinlæring, naturlig språkprosessering og chatbots.
Dette gir blant annet muligheter for virksomheter å holde kundesenteret/informasjonsenteret operativt 24/7.
Denne formen for Kunstig Intelligens er brukt mye internt i virksomheter for ansatte (B2B), men markedet for denne teknologien fra business to client (B2C) er i god vekst.
Ta Kontakt med partner Vegard Tronhus på 412 67000 eller vegard@ludico.no for en uforpliktende samtale om hvordan vi kan bistå